maandag 10 maart 2014

107 km of niets.

Gisteren heb ik, in aanloop naar het ligfietstreffen in Genk, een eerste langeafstandstraining gemaakt. Tegelijkertijd was het een verkenning van de eerste 50 km van de route richting Genk. Het is een beetje tegengevallen. De snelheid had ik niet, en ik was echt blij toen ik thuis kwam. Ik moet ook toegeven, een goed gevoel had ik al niet bij de start (niet zo goed geslapen) en het is er nooit echt gekomen. De benen draaiden vierkant en pas na zo een 30 km begon het een beetje te draaien, maar na 50 km was de fut er al weer uit en toen moest ik nog terug :-(. Ik voel het nu ook aan de benen dat ze gisteren gewerkt hebben, ook al had ik maar een gemiddelde van 18,5 km/u over een afstand van 107 km.

Voorjaarse "Den Aard".

Rond Dendermonde was ook een flauwe plezante, of is het een gefrustreerde, bezig geweest met duimspijkers strooien op het jaagpad. Iedereen werd verwittigd, maar ook al zag ik geen liggen, ik heb er wel een gevonden in mijn voorband en ook al is het een marathon plus, ik reed lek. Toen ik eraan kwam, vrij vroeg in de ochtend, was al iemand bezig (mijn dank aan de wandelaar met de hond, die ik niet heb gezien) alle duimspijkers op te rapen. Maar ze allemaal zien is een hele opgave, maar de fietsers hebben geholpen, door de spijkers uit hun banden te halen.

Volgens de weerradar is het mooie weer nog actief tot na het komende weekend. En het is de bedoeling om komend weekend opnieuw een rit te maken, zelfde richting en dus verdere verkenning van de route naar Genk, maar pas te keren na 75 km ipv. na 50 km gisteren. Als alles dan wat meevalt is het de bedoeling om voor 1 mei nog een rit te maken richting Genk om pas na 100 km te keren, zodoende in het voorjaar reeds de eerste rit van 200 km te kunnen maken.
Tegelijkertijd krik ik mijn conditie weer op, deze heeft blijkbaar een ernstige knauw gekregen na het ongeval en de blessuretijd de voorbije winter. Ook al heb ik niet lang echt stil gelegen, elke week 1 tochtje maken was niet genoeg om mijn conditie op peil te houden.

De tocht gisteren is gemaakt met de Toxy, sinds eind november de eerste ligfietsrit die niet met de trike is gemaakt.


De Toxy bij opkomende zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten