maandag 15 juli 2013

15-07-2011 een mijlpaal.

Exact 2 jaar geleden stond ik in de Ligfiets. 15 juli viel toen op een vrijdag en het was mijn laatste werkdag voor het zomerverlof. Ik was toen al een tijdje bezig met het idee een ligfiets te kopen. Het model wist ik al. Aangezien het vouwbaar moest zijn kon ik kiezen uit de Grasshopper fx en de Grasshopper fx, keuze te over ;-). Alleen moest ik mezelf nog over de streep trekken. Ga ik het wel kunnen, gaat het me op termijn wel bevallen, ... ook ben ik niet die technisch sterke fietser. En zomaar (toch echt wel) een pak geld uitgeven om daarna misschien in een zware teleurstelling te eindigen...
Maar die dag had ik op het werk besloten: STOP MET DENKEN, MAAR DOE HET GEWOON. Want hoe langer ik denk hoe meer twijfels.

Die middag na het werk heb ik dus de bestelling geplaatst (de fiets is pas op 10 sept. geleverd, maar dit terzijde). Maar uiteindelijk is 15 juli 2011 wel een mijlpaal in mijn leven gebleken. Er zijn veel zaken verandert. En in meerdere opzichten heb ik een zowat totaal ander leven, daar ga ik nu verder niet over uitweiden (daar gaat het hier ook niet om).

Maar waar sta ik nu 2 jaar na datum?
- buiten alle verwachtingen heb ik nu reeds ruim 18.000 km bij elkaar gelegen (ik ben pas beginnen ligfietsen rond 15 Augustus).
- is de Grasshopper de kaap van de 10.000 km aan het halen en wordt die deze week voor onderhoud weggebracht (nieuwe ketting-cassette, ...).
- is deze maand de derde ligfiets aangekomen.

Als je de tijdslijn bekijkt is die heel kort, maar toch...

- September 2011: (HP velotechnik) Grasshopper fx
- December 2011: (Ice Trikes) Sprint 26
- Juli 2013: (Toxy) Flite
- Als je daar dan de Brompton vouwfiets (November 2010) bijtelt staat de teller op 4 fietsen.

En nee er gaat geen fiets weg. Er is me al meermaals de vraag gesteld of de Grasshopper weg gaat, en het antwoord is NEE. Ook al heeft het er wel eens anders uitgezien (maar ik had blijkbaar het leerproces over het hoofd gezien), de Grasshopper is de belangrijkste fiets en met een forens afstand van 26 km/dag gaat die ook de meeste kilometers/jaar op zich nemen.

Grasshopper fx

Sprint 26

Flite

1 opmerking:

  1. Mooie collectie! Ik herken de behoefte van "voor elk soort werk een andere fiets". Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen